Mangsa dan juga  wanita berkenaan di bawa ke Balai Polis Jertih se-belum diserahkan kepada Pejabat Agama Daerah..

BESUT  -  Angkara men-cintai isteri orang, seorang lelaki terpaksa ber malam dua malam di hospital akibat cedera d ibelasah pen-duduk kampung apabila per buatan terkutuk mereka dilihat suami wanita itu sendiri..

Dalam ke jadian kira - kira jam 11 malam kelmarin, lelaki berumur 20 tahun yang be kerja sebagai tukang jahit dari Kampung Pangkal Changgong , Machang , Kelantan itu cedera di beberapa bahagian badan termasuk kepala apa bila d ipukul penduduk kampung .

Di fahamkan, dalam ke jadian di sebuah kampung di kawasan Jabi yang terletak be berapa kilo meter dari Kampung Renek di sini, lelaki terbabit dibelasah ke tika berada di dalam rumah sewa wanita itu .

Se belum itu, kira - kira jam 10 malam, wanita itu d ikatakan telah pergi menghantar suaminya yang berusia 23tahun bermain futsal di sebuah gelanggang futsal di kawasan Jertih .

Apa bila pulang ke rumah , wanita itu di katakan meng hubungi buah hati nya dan mangsa datang ke rumah tersebut kerana telah mem buat temu janji sebelum itu.

Di fahamkan sejam kemudian , suami wanita itu menghubungi isterinya, namun tidak ada jawapan men yebabkan dia mengesyaki sesuatu lantas pulang ke rumah ber-sama rakannya untuk mengetahui apa yang berlaku .

Apabila tiba di rumah , dia dapati sebuah kereta Perodua Myvi berada di hadapan rumah nya sebelum dia men gintip melalui lubang rumah dan mendapati isteri nya bersama seorang lelaki dalam keadaan kurang-sopan.

Sisuami ke mudian masuk ke dalam rumah ber-sama penduduk kampung , men yebabkan berlaku pergelutan antara lelaki tersebut dan penduduk kampung .

Suami wanita itu yang bekerja sen diri kemudian meng hubungi penguat kuasa sya riah pejabat agama daerah sebelum pasangan itu di serahkan kepada pihak polis .

Di fahamkan pasangan suami isteri itu mem punyai seorang anak berusia setahun lebih ,  tetapi ketika kejadian anak mereka be rada dalam jagaan ibu bapa wanita berkenaan di Kampung Guntung , Seti u.

Menurut-nya sumber, mangsa mengaku ketika ke jadian dia baru selesai mengadakan hubungan seks dengan wanita berkenaan dan mereka berkenalan sejak awal tahun lagi.

Lelaki itu juga men-dakwa kononnya dia tidak tahu wanita itu ber-status isteri orang kerana wanita terbabit mem-beritahu dia belum bersuami menyebabkan dia men jalin hubungan dengan suri rumah itu .

Di katakan juga, lelaki tersebut mengenali pasangannya selepas dia ter salah nombor telefon menyebabkan dia meng hubungi wanita itu dan dari situ hubungan mereka terus mesra dan sudah beberapa kali bertemu di pekan
Jertih sebelum ini .

Lelaki yang cedera di bahagian muka , kaki dan anggota badan itu dirawat di Hospital Besut se belum d ibenarkan keluar se malam namun ditahan semula oleh pengua tkuasa pejabat agama saerah untuk di ambil keterangan.

Pemangku Ketua Polis Daerah , DSP Noorzainy Mohd Noor ketika d ihubungi mengesahkan menerima laporan daripada suami wanita berkenaan dan tangkapan tersebut .

Menurut-nya, pasangan tersebut di serahkan kepada pejabat agama daerah untuk tindakan seterus nya .
__________________



Leave a Reply.