" Tiada jeritan semasa berlaku rogol dalam UPM , pengawal tak dengar apa-apa " Kuala Lumpur.. Tiada jeritan di dengari semasa berlaku-nya kes rogol di perkampungan sukan Sukan Malaysia  2013 , Universiti Putra Malaysia ,pada Rabu lalu .

kata Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara ( MSN ) Datuk Seri Zolkples Embong  , situasi itu menyebabkan pengawal keselamatan yang bertugas tidak mengesan kejadian rogol terbabit , apatah lagi dia di laporkan berlaku dalam bilik mangsa.


Beliau berkata , pihak nya memang menitik beratkan isu keselamatan atlet dengan mengasing kan atlet lelaki dan wanita , malah MSN turut bekerjasama dengan polis bagi menjamin keselamatan setiap atlet yang bertanding dalam satu-satu temasya.
 
“ Kami sudah men-getatkan kawalan keselamatan dan mendapat kerja-sama polis malah pihak UPM sendiri melanjutkan tugas pegawai ke selamatan mereka untuk membuat kawalan demi keselamatan atlet .


“ Pengawal keselamatan sentiasa membuat ronda-an tapi atlet terlalu ramai dan mereka ini bertaburan di be berapa kolej
“ Kejadian ( rogol ) ini pula bukan berlaku di kawasan yang boleh di pantau pengawal keselamatan . Bila atlet masuk ke bilik iabukan lagi tanggung jawab pegawai ke-selamatan .

“ Polis juga , tidak boleh periksa setiap bilik kecuali ada ter-dengar dia bertempik atau meraung dan kita di lapor kan tiada perkara ituberlaku jadi kalau di bilik lebih kepada atlet sendiri dan mungkin pengurusan pasukan ,” katanya menambah pihaknya memandang serius perkara itu .


Zolkples berkata , seramai 5000 atlet adalah terbabit pada temasya ke16 itu dan MSN mengikut garis panduan penginapan yang di tetap kan oleh pengurusan UPM dengan mengasingkan atlet lelaki dan wanita .

Tegasnya , ada segelintir atlet di laporkan menukar bilik sesuka hati sebagai contohnya atlet bola tampar pantai yang menukar bilik tanpa mendapat ke-benaran dan apabila perkara itu diketahui mereka di paksa untuk kembali ke blok yang di tetapkan .


Zolkples berkata , kejadian itu adalah yang pertama berlaku dalam sejarah SUKMA sekali gus ia mencacat-kan kelancaran temasya yang berakhir semalam .


Namun Zolkples, menyifatkan perkara itu se bagai kes ter-pencil dan boleh terjadi di mana-mana dan malang-nya ia berlaku di perkampungan sukan .


Mengulas mengenai tinda-kan yang bakal diambil terhadap pesalah kes itu , Zolkples berkata, dia akan membawa perkara itu untuk dibincangkan dengan pengurusan.

sumber :mymetro
buluh perindu
7/19/2013 02:36:20 pm

sendiri g minum dengan lelaki pehal..tuh psl arak diharamkan dalam islam..yg jadi mangs rogol tuh tak tahu la org ape kan..dh mabuk nk jerit macam mana..
tp perogol dun wori..korang ada masa depan yg bersinar-sinar nnti korang dibebaskan la macam pemain boling yg rogol awek dia tuh... igt tak? dibebaskan sebab ada ms dpn yg cerah..so perempuan yg dirogol tuh dh mmg xder msa dpn

Reply
5/23/2015 05:57:26 pm

seperti apa yang telah Anda terima di sini, benar-benar seperti apa yang Anda menyatakan dan cara di mana mana Anda katakan itu.

Reply



Leave a Reply.